Når man ønsker at tildele en tag til en medarbejder, gøres dette på følgende måde.
Først holdes den nye TAG på taglæseren på tabletten, i dette eksempel er det vist med en 11,6" Longfly tablet, men selve skærmbillederne er de samme.
Når taggen er læst, vil skærmen vise et billede, hvor der står "Medarbejderen kan ikke findes. Vil du tildele denne TAG til en medarbejder?" Her vælges "Ja".
Efterfølgende vises en liste over medarbejdere, der mangler at få tildelt en TAG. Her vælges den ønskede medarbejder.
Når den ønskede medarbejder er valgt, vil du blive spurgt om "Er du sikker på du vil tildele denne TAG til medarbejder XXX?" Her kan svares ja, hvis det er den rigtige. Og efterfølgende er denne TAG tildelt den valgte medarbejder.
Hvis terminalen ikke kan genkende SmartTID TAG'en, så gå ind i System opsætningen, og klik på fanebladet 'Basic' og 'Login', hvis feltet 'Tildel TAG På Login' ikke er sat, sættes der et flueben ud for den.
Her kan man også vælge at der kun kan logges ind i systemet ved hjælp af TAG's og ikke via pinkode eller medarbejdernummer.
Hvis en medarbejder stopper, kan TAG´en bruges igen.
På medarbejderens stamkort slettes TAG-nummer, og brikken fungere nu som ny, og kan tildeles en anden medarbejder uden TAG.
Rev 03, SC, 17-01-2020