- "Mail Ved Nyt Fravær"
Det er muligt at sætte op så en Team-leder modtager en mail, når en medarbejder anmoder om fravær.
Dette kræver:
- Team-lederen OG medarbejderen skal være oprettet i SmartTID, med en gyldig mail.
- På stamkortet SKAL anføres mail, hvor Team-lederen kan modtage mail fra SmartTID.
- Den medarbejder der kan anmode om fravær, skal tilknyttes en Team-leder.
- Første gang Teamlederen vælges er boksen tom, og der tastes i stedet Teamleders medarbejderkode, derefter findes vedkommende i dropdown-boksen.

- Der er nu klargjort til Teamlederen kan modtage anmodninger, om fravær fra en medarbejder.
- Denne funktion aktiveres i "Opsætning".
Opsætning:
- System Opsætning
- Fanen "Basic".
- Fanen "Mail funktioner".
- "Standard Mail Modtager" udfyldes som en "reserve" mail, hvis den angivne mail på medarbejderen ikke kan sendes til.

- Hvis der på tablet / phone nu anmodes om fravær, bliver der sendt mail til den tilknyttede Teamleder og medarbejderen om denne anmodning:
- Når / hvis anmodningen godkendes, sendes ligesådan en mail, når fraværet er godkendt i SmartTID.

Rev 01 - Oktober 2018 / SC